.comment-link {margin-left:.6em;}

Be no one like mirror!

Saturday, March 29, 2003

گاهي در زندگي سرسختانه دنبال چيزهايي مي گردم كه درست در كنارم است ومن متوجه وجودشان نيستم! چون آنقدر ساكت و مظلوم در گوشه اي به عزلت نشسته اند كه در زندگي پرهياهوي من ديگر ديده نمي شوند!جالب نيست كه چشمهايم فقط چيزي را مي بيند كه گوشهايم از قبل صدايش را شنيده؟؟!! جالب يا تلخ نمي دانم!!! ولي يقين دارم كه آرامش بزرگترين گمشده من است! چه از همه چيز ساكت تر است!!!

Friday, March 28, 2003

چند روز قبل از عيد در يك كتاب فروشي تقويمي ديدم كه روي جلد آن نوشته شده بود سالنماي راستي .وقتي كه بيشتر دقت كردم ديدم كه تقويم اهل زرتشت هست البته ممكن است خيلي ازدوستان آن را ديده باشند !روي جلد تقويم آن سه جمله اي را كه شعار معروف اين دين است نوشته بودند : انديشه نيك گفتار نيك كردار نيك كه در زير آنها نماد فروهر يا فره وشي (اگر اشتباه نكنم) نقش بسته بود.در اين سالنما تو ضيحاتي نيز در باره فروهر نوشته شده است كه عينا بيان مي كنم” واژه فروهر به معني افزايش دهنده و پيشرفت دهنده مي باشد و يكي از پنج نيروي وجودي انسان مي باشد .فروهر در حقيقت ذره اي از پرتو اهورايي است كه در وجود انسان از طرف خدا بوديعه گذاشته شده و باعث پيشرفت وتكامل انسان بوده تن و روان را بسوي رسايي و جاوداني رهبري مي كند.بايد ياد آور شد كه پس از مرگ فروهر انسان به همان صورت اوليه خود به اصل خود مي پيوندد“ و بعد در مورد شكل آن توضيح مي دهد كه هر جزء آن بشكل شگفت انگيزي نمادي از يك مفهوم انساني است.
در آغاز تقويم تمثيلي نمادين از زرتشت ترسيم شده و در صفحه بعد مطالبي در مورد اصول اصلي اين دين نوشته شده كه آنها را نيز به عينه نقل مي كنم”پايه وبنياد دين زرتشتي بر دستور و تعاليمي استوار است كه اشو زرتشت پيامبر باستاني به ما آموخته و دانستن و به كار بستن آنها را سبب رستگاري و خوشبختي مردمان جهان دانسته. آموزشهاي اشو زرتشت:1)يكتايي اهورا مزدا 2) پيامبري اشوزرتشت 3) رستگاري انسانها در پيروي از اشا پاكي بروني و انديشه وگفتار و كر دار نيك 4) فروهر(جاوداني روان) 5) پاداش كارهاي نيك و پادافره(كيفر) كردار زشت در هر دو جهان 6) روز رستاخيز7) آزادي گزينش راه نيك و بد“
در ادامه بسياري از زيرتگاه هاي آن را معرفي كرده كه همراه با تصويرمي باشد مانند زيرتگاه پير هريشت ‚پير سبز‚پير نارستانه‚پير بانو(بانوي پارس) و...
در صفحات بعد از شش گاهان بار نام مي برند كه هر كدام دوره اي در طول سال هستند و اغاز وپايان هر كدام مشخص شده است كه هر گاه مخصوص خلقت يكي از آفريده هاي خداست مثل آسمان‚ آب ....تا انسان.
نخستين روز فروردين روز اورمزد وآغاز جشن نوروز است و ششمين روز(روز خورداد) زاد روز و به پيامبري رسيدن اشو زرتشت .قبل از بيان ايام سال نيز اندرزهايي از آدرباد مارسپند(موبد موبدان) نقل شده كه 116 مورد است كه همگي حامل پيامهاي اخلاقي بسيار زيباييست.
جالبست بدانيد كه در اين سالنما هر روز سال نامي مخصوص به خود دارد وپر است از جشنهاي مختلف .

قبول داريد گاهي سكوت آموزنده ترين آموزگار است؟؟

سكوت اهل رضا.....!

Wednesday, March 26, 2003

طاعت از دست نيا يد گنهي بايد كرد
در دل دوست به هر حيله رهي بايد كرد
روشنان فلكي را اثري در ما نيست
حذر از گردش چشم سيهي بايد كرد
شب كه خورشيد جهان تاب نهان از نظر است
قطع اين مرحله با نور مهي بايد كرد
خوش همي مي روي اي قافله سالار براه
گذري جانب گم كرده رهي بايد كرد
نه همين صف زده مژگان سيه بايد داشت
بصف دلشدگان هم نگهي بايد كرد
جانب دوست نگه از نگهي بايد داشت
كشور خصم تبه از سپهي بايد كرد
ظلم است كه ناديده رخت جان بدر آيد
ديدار نمودن ز تو جان يافتن از من
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اين هم يك شعرعارفانه از نشاط اصفهاني
يك سؤال :چگونه ممكن است آدم ناديده عاشق بشه؟
بيت آخر را يك بار ديگر بخوانيد....